2011/04/20

Jobbigt när man inte förstår varandra.

Kan folk bara lära sig att snacka så man förstår vad dom menar!
Det är så frustrerande när det kommer kunder som antingen pratar dålig svenska, danska,otydligt eller har dialekt. Jag har oerhört svårt att förstå vad dom säger, och säger jag "va" mer än två gånger blir dom arga på mig för att jag inte förstår. Idag var det en kynd som hade säkert 30 idiotiska frågor som jag knappt uppfattade för han pratade så dålig svenska. Då säger han att det är dålig service av mig. Kom igen! För det första sa han att han ville ha färg till bryggan, och jag visar honom bryggoljan. Men nej, delen på båten vid bryggan, säger han då. Vad fan? Det är inte bottenfärg och han har en plastbåt. Gelcoatfärg? Nej. Nehe. Ska du måla ovanför vattenytan? Ja det skulle han iaf. Gav honom international perfection 2komponent lackfärg. Ingen aning om det var rätt eftersom jag fortfarande inte vet vad han skulle måla. Nu i efterhand kom jag på att han kanske menade badbryggan? Eller "bryggan" menat som där man kör, alltså invändigt. I båda de fallen är det helt fel färg han fick av mig. Jobbigt.

Inga kommentarer: